Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


REGGELIKRE, UZSONNÁKRA 7

2019.01.18

REGGELIKRE, UZSONNÁKRA

GRÍZ KEBAB
Hozzávalók:
1 csésze búzadara, 3 csésze tej, 3 evőkanál vaj, 3 evőkanál reszelt sajt, só. 1 mokkáskanál vörös-chili por (őrölt erős pirospaprika), 2-3 zöld-chili (kicsi, hegyes erős zöldpaprika), 1 evőkanál apróra vágott koriander, 3 teáskanál paradicsom püré, 2 teáskanál összevágott gyömbér, 1 teáskanál fekete garam masala, zsemlemorzsa a panírozáshoz, 4 evőkanál liszt a palacsintatésztához, olaj a sütéshez, néhány szál mentalevél

Elkészítése: Melegítsük fel a tejet a vajjal, és adjuk hozzá a búzadarát. Főzzük, míg a keverék besűrűsödik. Vegyük le a tűzről. Adjuk hozzá a reszelt sajtot, sót, vörös-chili port, apróra vágott korianderleveleket, zöld-chilit, gyömbért, a paradicsom pürét és a garam maszalát. Nyújtsuk ki a keveréket egy gyúródeszkán és hagyjuk, míg megszilárdul. Vágjunk belőle kotletteket, szórjuk meg liszttel, mártsuk palacsintatésztába, forgassuk meg prézliben, és bőséges mennyiségű olajban süssük barnára.
Díszítsük mentalevéllel.
Paradicsom ketchuppal szervírozzuk reggelire vagy teához.

GYORS NARANCSOS ZSEMLE
Hozzávalók:
1 evőkanál narancslé, 2 evőkanál reszelt narancshéj, 1 dl méz, 3 evőkanál margarin, 4 dl átszitált liszt, 1 teáskanál só, 3 teáskanál sütőpor, 4 teáskanál sertés-, vagy libazsír, 2 dl tej

Elkészítése:
Keverjük össze a narancslevet, a narancshéjat, a mézet és a margarint egy kis mártásos lábosban. 3 percig főzzük, míg híg szirup nem lesz belőle. Szitáljuk egybe egy keverőtálba a lisztet, a sót és a sütőport. Adjuk hozzá a zsírt, majd keverjük hozzá a tejet, hogy lágy tészta legyen belőle. A forró szirupot osszuk 12 egyenlő részre, 12 kizsírozott fém sütőformába. Mindegyik formába, a szirup tetejére tegyünk egyenlő mennyiségű tésztát. 200C°-os sütőben süssük őket 15 percig. Ha megsültek, fordítsuk fejtetőre a formákat, hogy a szirup ráfolyhasson a zsemlékre.
Vegyük ki a 12 kész zsemlét a formákból és forrón tálaljuk a reggeli teához vagy kávéhoz.

INDIAI VILLÁSREGGELI- AKORI
Hozzávalók 4 személyre:
12 db tojás, 4 db középméretű hagyma (szeletelve), 8 db zöld chili, 3 szál koriander levél, 1 db 2,5 cm-es gyömbér aprítva, 3 teáskanál olaj, 2,5 dkg vaj, só az ízesítéshez

Elkészítése:
Forrósítsuk fel a vajat és az olajat a serpenyőben, pirítsuk meg a hagymát világosbarnára, adjuk hozzá az apróra vágott koriander levelet, az apróra vágott chilit és a kockára vágott paradicsomot.
Törjük fel a tojásokat egy edénybe és adjunk hozzá sót és tejet, majd öntsük rá a párolt hagymára és keverjük folyamatosan, amíg meg nem sül.
Tálalhatjuk párolt hagymával, nyers koriander levéllel és kockára vágott paradicsommal.
Tálalható még; egyéni ízlés szerint, pirított kenyérre téve is.

GYÜMÖLCSVAJ
Hozzávalók:
200 g érett gyümölcs (eper, málna, meggy, sárgabarack vagy narancs a legjobb), 250 g vaj porcukor, ízlés szerint

Elkészítése:
A gyümölcsöt áttörjük vagy turmixoljuk, édesítjük, majd kanalanként hozzáadva a vajhoz habosra keverjük.
A hűtőben egy hétig eláll.
Kenyérre, kalácsra kenve finom reggeli.

KACSAMÁJ ZSÍRJÁBAN
Hozzávalók:
1 kacsa - vagy libamáj, 25 - 30 dkg libaháj, só, fokhagyma

Elkészítése:
A hájat kis lángon kisütjük, lábosba leszűrjük, beletesszük a kacsamájat. Letakarva kissé megpároljuk, majd levesszük a fedőt. A benne levő nedvességet elpárologtatjuk. A szép pirosra sült májat kivesszük a zsírból, jénai tálba tesszük, megsózzuk. 1 cikk fokhagymát összezúzva a tálba helyezünk, majd a kissé lehűlt zsírt rászűrjük.
Kifagyasztva adjuk az asztalra. Kitűnő reggeli.

FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK
Forrás:
REGGELIKRE, UZSONNÁKRA
Szerző:
 
Szerkesztette és Illusztrálta
 
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.