Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


SALÁTA LEXIKON - A VITAMINSALÁTÁK 2

2016.05.31

SALÁTA LEXIKON 

ÜDE VITAMINSALÁTA
Hozzávalók:
1-2 paprika, alma, uborka, retek, 1 káposzta, só, cukor, ecet, olaj

Elkészítése:
A káposztát csíkokra vágjuk, paprikát, almát, uborkát, retket reszelünk hozzá, sózzuk, cukrozzuk, ecettel ízesítjük, végül olajjal meglocsoljuk. Hűtés után tálaljuk.

VEGYES VITAMINSALÁTA MINDENFÉLÉBŐL
Ezt a salátát főleg azoknak ajánlom, akinek kertje van, és ilyenkor csak kisétál, minden ehetőből szed 2-3 darabot. Elkészítése: Friss, ropogós uborka, zöld paradicsom, paprika, sárgarépa, lila hagyma, (és ízlés szerint lehet bővíteni zsenge zöldborsóval, zöldbabbal, cukkinivel, patisszonnal stb.)
A lényege, hogy minden nagyon friss, mindent csak alig hámozunk meg, mindent nagyjából egyforma kis kockákra aprítunk. Gyengén besózzuk.
A hűtőszekrényben keresünk még maradék (száradásnak induló) sajtokat. Minél többféle sajtot vágunk bele, annál finomabb!
A sajtot is olyan kis kockákra vágjuk, mint a zöldségeket. Legvégül elkeverjük 1 nagy pohár joghurttal esetleg sovány tejföllel (vagy mindkettővel).
Közepes nagyságú befőttesüvegbe, jól lezárva a hűtőszekrénybe tesszük, és egy picit hagyjuk összeérni az ízeket.

Forró nyári estéken kitűnő vacsora.

VITAMINSALÁTA 01.
Hozzávalók 4 személyre:
3 db alma, 3 cs retek, 3 db sárgarépa, 1 db zeller, 1 db uborka, 4 dl joghurt, 3 ek citromlé, só, bors, kapor

Elkészítése:
A megmosott, meghámozott zöldségeket karikára, szeletekre vágjuk.
Az összes zöldséget összekeverjük a joghurttal, sóval, borssal, citromlével ízesítjük. Tetejére kaprot szórunk, hűtve tálaljuk.

VITAMINSALÁTA 02.
Hozzávalók:
15 dkg csemege uborka, 15-15 dkg konzerv sárgarépakocka, konzerv ananász és konzerv kukorica, 5 ek majonéz, 1 kávéskanál tárkonylevél, 1/2 citrom, só

Elkészítése:
A leszűrt konzerv sárgarépát és kukoricát, a kockára vágott konzerv ananászt és csemege uborkát összekeverjük a citrom levével, finomra vágott tárkonylevéllel és sóval fűszerezett majonézzel.

Tálaláskor citrommal, almaszelettel és petrezselyemzölddel díszítjük.

VITAMINSALÁTA 03.
Hozzávalók:
1 kis fej saláta, 1 kis szál kígyóuborka, 1 vastagabb szál sárgarépa, 1 csokor piros retek, 1 csokor zöldhagyma, 1 csokor petrezselyem, 1 csokor kapor, 2 dl joghurt, 2 evőkanál salátaolaj, törött bors, porcukor és só ízlés szerint.

Elkészítése:
A salátamártáshoz a megmosott petrezselymet és a kaprot nagyon finomra összevágjuk, majd belekeverjük a joghurtba. Megsózzuk, csipetnyi cukorral és a borssal ízesítjük, végül az olajjal is elkeverjük. A salátát leveleire szedjük, megmossuk, és a vizet jól lerázva, csíkokra tépkedjük, majd salátástálba rakjuk. Lefedve betesszük a hűtőszekrénybe. A megtisztított és megmosott sárgarépát, a héjas uborkát és a retket nagyon vékony karikákra gyaluljuk, a zöldhagymát pedig zöldjével együtt felszeleteljük. Az összes zöldséget gyengén megsózzuk, és a mártást ráöntve, jól összeforgatjuk. Lefedve ismét betesszük egy-két órára a hűtőszekrénybe.

Csak közvetlenül tálalás előtt keverjük össze a salátalevelekkel, nehogy megfonnyadjon.

VITAMINSALÁTA 04.
Hozzávalók:
1 nagy kígyóuborka, 2 fejes saláta, 2 paradicsom, 2 zöldpaprika, 2 csomó retek, 20 dkg főtt szárnyas hús (pl. csirkemell), 2 szál újhagyma, 1 evőkanál ecet, 1 evőkanál olaj, só, cukor, petrezselyemzöld

Elkészítése:
A zöldségeket alaposan megmossuk, leszárítjuk, feldaraboljuk. A salátát apró darabokra tépkedjük, az uborkát, retket, hagymát, paprikát felkarikázzuk, a paradicsomot gerezdekre vágjuk. Egy nagy salátástálban összekeverjük, beleforgatjuk az ecetből, olajból, vízből, cukorból, sóból, zöldhagymaszárból készített dresszinget. A tetejére rakjuk a metéltre vágott húst, és petrezselyemzölddel díszítjük.
Elkészítési idő: kb. 15 perc
Jó tanács:
A fejes salátával összeállított salátát ne tároljuk huzamosabb ideig még hűtőben sem, mert összetöpped, veszít élvezeti értékéből és vitamintartalmából.

VITAMINSALÁTA 05.
Hozzávalók 6 személyre:
50 dkg sárgarépa, 1 nagy fejes saláta, 1 kis fej endívia saláta, 2 dl joghurt, 1 evőkanál olaj, só, fehér bors, csipetnyi cukor, a díszítéshez citrom

Elkészítése:
A fejes és az endivia salátát megtisztítjuk, alaposan megmossuk, és a leveleket nagyobb darabokra tépjük. A lekapargatott sárgarépát megmossuk, majd vékony hasábokra vágjuk vagy durvára lereszeljük. A joghurtot kikeverjük az olajjal, majd sóval, fehér borssal, csipetnyi cukorral ízesítjük.

A zöldségeket tálra rendezzük, és leöntjük a joghurtmártással.
Citromkarikákkal díszítve tálaljuk.
Elkészítési idő 15 perc

VITAMINSALÁTA 06.
Hozzávalók 2 személyre:
2-2 sárgarépa és alma, 1 zeller, 2 evőkanál salátaolaj, citromlé, cukor

Elkészítése:
A megtisztított répát, zellert és almát (héjastul) megmossuk, finomra reszeljük. Az olajból, citromléből és cukorból ízlés szerinti öntetet készítünk, és a saláta alapanyagaival jól összekeverjük. Azonnal kínáljuk.
Elkészítési idő: 20 perc

VITAMINSALÁTA 07.
Elkészítése:
Finomra vágott sárgarépa, fekete retek, uborka, párolt kukorica, lilakáposzta reszelve, kemény tojás karikázva és olajos bármiféle dresszinggel leöntve.

VITAMINSALÁTA 08.
Hozzávalók:
25 dkg cékla, 15 dkg sárgarépa, 2 dkg torma, 1 dl kefir, 1 evőkanál étolaj, citromlé, metélőhagyma, köménymag, só, petrezselyem

Elkészítése:
A nyers céklát és a sárgarépát lereszeljük és összekeverjük a kefirrel, olajjal, citromlével, reszelt tormával, a metélőhagyma felével és kevés sóval.

Rövid ideig hűtőszekrénybe tesszük, tálaláskor szórjuk meg a maradék metélőhagymával.

VITAMINSALÁTA 09.
Hozzávalók:
1 közepes méretű kínai kelkáposzta, 1 szál kígyóuborka, 2 csokor zöldhagyma zöldjével együtt, 2 dl frissen préselt narancslé, 3 gerezd fokhagyma, 2 evőkanál szójaszósz, 2 dkg margarin, 1 evőkanál citromlé, 1 diónyi friss gyömbérgyökér (vagy 1 teáskanál szárított, őrölt gyömbér), só, 1 csapott mokkáskanál törött fehér bors, cukor, mustár, ízlés szerint

Elkészítése: az öntethez a narancslevet összekeverem a mustárral, citromlével, szójaszósszal, összezúzott fokhagymával, őrölt fehér borssal és kevés cukorral. A felforrósított margarinon megfuttatom
a megreszelt gyömbért (vagy a gyömbérport), és még forrón belekeverem a mártásba. A kínai kel külső, fonnyadt leveleit letisztítom, és a kemény torzsájával együtt nagyon vékony metéltre vágom. Az uborkát szép hosszú csíkokra reszelem, a hagymát felkarikázom. A zöldségeket megsózom (de nem besózom), és beleforgatom a mártásba.

Óvatosan átkeverem, és befedve, néhány órára a hűtőszekrénybe teszem.

VITAMINSALÁTA 10.
Hozzávalók:
20 dkg sárgarépa, 20 dkg mirelit zöldbab, 20 dkg alma, 10 dkg ananászbefőtt, 30 dkg majonéz, 5 dkg porcukor, 1 citrom, 2 fej saláta, 1 csokor retek, tárkonylevél

Elkészítése:
A zöldségféléket megtisztítjuk, megmossuk, és egészben, sós vízben megfőzzük.
A mirelit készítményeket külön sós vízben felforraljuk, leszűrjük, és hűlni hagyjuk.
Amikor teljesen kihűlt, metéltre vágjuk, és keverőtálba rakjuk. Hozzáadjuk a majonézt, a porcukrot a citrom leszűrt levét, sót, borsot, az apróra vágott metélőhagymát és a tárkonyt, végül a széles metéltre vágott fejes salátát.
Az egészet óvatosan összekeverjük.

Tálalásig hűtőben tároljuk. Retekkel díszítve adjuk az asztalra.

FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK

 

 

Forrás:
ZÖLDSÉGSALÁTÁK - BABSALÁTÁK
Szerző:


 
 
 
 
 
 

 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.